Ο παρατεταμένος θηλασμός σχετίζεται με υψηλότερο δείκτη ευφυϊας

30-09-2011

 

HEALTH.IN.GR


 

Νέα Υόρκη — Τα παιδιά που θήλασαν αποκλειστικά τουλάχιστον για τρεις μήνες τείνουν να είναι περισσότερο γνωστικά προηγμένα στην σχολική ηλικία, σύμφωνα με στοιχεία της έρευνας Promotion of Breastfeeding Intervention Trial (PROBIT).

Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του επιστημονικού εντύπου Archives of General Psychiatry, ο Δρ. Μάικλ Κράμερ και οι συνεργάτες του στο Πανεπιστήμιο Μακ Γκιλ του Μόντρεαλ έκαναν την έρευνα τους σε 31 νοσοκομεία μητρότητας και σχετικές κλινικές της Δημοκρατίας της Λευκορωσίας, που υιοθέτησαν πρόγραμμα υποστήριξης και προαγωγής του θηλασμού ή συνέχισαν τις κλασσικές πολιτικές τους.

Πάνω από 17.000 υγιή νεογνά συμμετείχαν στην έρευνα από τον Ιούνιο του 1996 μέχρι και τον Δεκέμβριο του 1997. Σημαντικά περισσότερα νεογνά που είχαν γεννηθεί σε κλινικές παρέμβασης είχαν θηλάσει τρεις μήνες (73% έναντι 60%) και αυτό διήρκεσε μέχρι την συμπλήρωση του πρώτου έτους. Το ποσοστού αποκλειστικού θηλασμού ήταν επταπλάσιο στην ομάδα παρέμβασης στο τρίμηνο (43% έναντι 6%).

Συνολικά, 7.108 παιδιά στην ομάδα παρέμβασης και 6.781 στην ομάδα ελέγχου εξετάστηκαν σε ηλικία περίπου 6,5 ετών. Η κλίμακα WASI έδειξε στατιστικά σημαντικά υψηλές μέσες διαφορές στην ομάδα παρέμβασης στο λεκτικό και προφορικό δείκτη ευφυΐας. Επίσης η βαθμολόγηση των δασκάλων ήταν υψηλότερη στο γραπτό και την ανάγνωση για τα παιδιά της ομάδας παρέμβασης.

Το σκορ της κλίμακας WASI ήταν ανώτερο μεταξύ των παιδιών που είχαν θηλάσει αποκλειστικά και με αυξημένο μήκος θηλασμού, ανεξαρτήτως ομάδας, όπως και τα σκορ ανάγνωσης, γραφής και μαθηματικών.

Οι διαφορές στην γνωστική ανάπτυξη σύμφωνα με τους ειδικούς μπορεί να οφείλονται στα συστατικά στοιχεία του μητρικού γάλακτος και στις κοινωνικές και σωματικές αλληλεπιδράσεις που σχετίζονται με τον θηλασμό.

 

 

We are using cookies to give you the best experience. You can find out more about which cookies we are using or switch them off in privacy settings.
AcceptPrivacy Settings

GDPR