Αύξηση των ορθογραφικών λαθών στους μαθητές λόγω της χρήσης των greeklish

09-10-2009 

 

Καταστροφική αποδείχθηκε η χρήση των greeklish -ένας διαφορετικός τρόπος γραφής των ελληνικών κάνοντας χρήση του λατινικού αλφάβητου- για την ορθογραφική ικανότητα των Ελληνόπουλων, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας που διενήργησε το Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών του πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας κατά τη σχολική χρονιά 2008-2009. Συγκεκριμένα, αύξηση στα ορθογραφικά λάθη των μαθητών, που παλιότερα παρουσίαζαν καλύτερες επιδόσεις στον γραπτό λόγο, έχει παρατηρήσει το 53,6% των φιλολόγων που συμμετείχαν στην έρευνα.

Η διαδεδομένη χρήση των greeklish ξεκινάει ακόμα και από το δημοτικό, αφού σύμφωνα με τις απαντήσεις των μαθητών της Α’ και Β’ Γυμνασίου, το 19% τα χρησιμοποιεί περισσότερο από δύο χρόνια. Αξίζει ακόμα να σημειωθεί ότι το 77,4% των μαθητών χρησιμοποιούν τα greeklish με σημαντική αύξηση από το γυμνάσιο στο λύκειο. Οι μαθητές που παραδέχτηκαν ότι τα χρησιμοποιούν στο γυμνάσιο φτάνουν το 67,8%, στο ΕΠΑΛ το 70,2% και στο ΓΕΛ 88,5%. Από αυτούς περίπου οι μισοί δήλωσαν ότι τα χρησιμοποιούν από δύο έως περισσότερα χρόνια, ενώ πάνω από το 63% τα χρησιμοποιεί καθημερινά ακόμα και πολλές φορές την μέρα.

Η συγκεκριμένη γραφή που χρησιμοποιούνταν κυρίως στο διαδικτυακή επικοινωνία φαίνεται να έχει ξεφύγει από τα δωμάτια των chat του ίντερνετ, καθώς οι φιλόλογοι δήλωσαν ότι συνάντησαν λέξεις γραμμένες σε αυτή την γραφή σε γραπτά του σχολείου σε ποσοστό 64,3% . Ακόμα ανέφεραν ότι οι μαθητές εμφάνισαν μη αναμενόμενα λάθη, όπως αλλαγή χρόνου ή προσώπου στα ρήματα, αλλαγή πτώσης στα ουσιαστικά ή ακόμα και αντικατάσταση μιας λέξης με μία άλλη με διαφορετική σημασία. Τα είδη των λαθών των μαθητών αφορούν ακόμα την παράλειψη τονισμού ή σημείων στίξης και τη χρήση αγγλικών σημείων στίξης, το συνδυασμό ελληνικών και λατινικών γραμμάτων σε μία λέξη, φωνητικά λάθη κυρίως στους φθόγγους καθώς επίσης σύντμηση λέξεων, με χαρακτηριστικότερο το διάσημο tespa αντί για τη φράση «τέλος πάντων».

Οι μαθητές δήλωσαν ακόμα ότι πέρα από τα ηλεκτρονικά μέσα επικοινωνίας χρησιμοποιούν greeklish σε χειρόγραφα σε ποσοστό που αγγίζει το 15,7%. Τα παιδιά εξηγούν ότι ο συγκεκριμένος τρόπος γραφής είναι γρήγορος, εύκολος και έχει γίνει κατά κάποιο τρόπο δεύτερη φύση. Συγκεκριμένα το 83,9% των ερωτηθέντων απάντησαν ότι είναι η συνήθεια που τους ωθεί να χρησιμοποιούν αυτή τη γραφή ακόμα και σε χειρόγραφα ενώ το 75,85 τη βρίσκει γρήγορη λύση για εξοικονόμηση χρόνου. Ακόμα ένα 71,4% χρησιμοποιούν τα greeklish επειδή τα θεωρούν ένα χρήσιμο και βολικό εργαλείο για την αποφυγή ορθογραφικών λαθών και επειδή είναι μόδα.

Ωστόσο, οι περισσότεροι από τους μισούς μαθητές που συμμετείχαν στην έρευνα θεωρούν ότι τα greeklish αποτελούν απειλή για την ελληνική γλώσσα ενώ την ίδια άποψη έχει μόνο το 64,35% των φιλολόγων.

Πασσά Δήμητρα

 

 

We are using cookies to give you the best experience. You can find out more about which cookies we are using or switch them off in privacy settings.
AcceptPrivacy Settings

GDPR